Jeff Jarvis – Wzgd? Wat zou Google doen? (dwarsligger)

De actuele verkoopprijs voor deze dwarsligger, afkomstig uit de database van onze partner bol.com.

Druk: 1 (februari 2012)
Uitgave: Dwarsligger
Volgnummer: 159
Taal: Nederlands
Afmetingen: 17 x 118 x 84 mm
Pagina's: 617 stuks
Uitgever: Uitgeverij Dwarsligger
ISBN: 9789049801533

Bestel als andere uitgave »Bestellingen worden verwerkt via de website van bol.com.

Rubriek: Trefwoorden: , , ,

Google is een van de bekendste merken ter wereld. Google is marktleider op de online advertentiemarkt. In 2007 maakte Google een winst van 6,4 miljard dollar en de waarde van het aandeel steeg met 53 procent.

Wat kunnen we leren van Google, het snelst groeiende bedrijf ooit?

Volgens Jeff Jarvis weet eigenlijk nog geen enkel bedrijf en geen enkele instelling hoe je nu precies optimaal kunt profiteren van internet. Behalve Google. En dus is het verstandig je bij (internet)beslissingen af te vragen: Wzgd? Wat zou Google doen?

Jeff Jarvis legt in zijn boek uit wat Google precies doet, en hoe Google dat doet. Want op internet gaat alles anders. Niet het management maakt er de dienst uit, maar de gebruikers hebben er de broek aan. Bedrijven moeten niet langer zenden richting hun klanten, maar juist naar ze luisteren. Ze moeten hun producten niet langer afschermen en in een doosje doen, maar juist openstellen. En juist de meest lastige klanten moeten ze omarmen.

Volgens Jarvis begrijpt Google deze dingen als geen ander. Hij legt aan de hand van heldere voorbeelden uit hoe Google inhaakt op de alternatieve wereld die internet heet. Hoe iedereen de Google-strategie kan vertalen naar zijn eigen bedrijf.

Aanvullende info

  • Dwarsligger #159
  • Oorspronkelijke titel: What would Google do?
  • Vertaling: Bart Gravendaal
  • Voorzien van een register

Recensies uit de media

  • Het Financieele Dagblad: ‘Overwin de crisis door te leren van Googles succes!’
  • Fok.nl: ‘Dit boek zou binnen elk bedrijf aanwezig moeten zijn en door elk managementteam gebruikt moeten worden.’
  • Henk Blanken: ‘Wie wil snappen hoe innovatie werkt in het internettijdperk, kan nog steeds veel – zo niet alles – leren van Google. Jarvis laat dat haarfijn zien.’

Over de auteur
Jeff Jarvis (Verenigde Staten, 1954) is journalist en schrijft een van de populairste blogs over media en nieuws: BuzzMachineExterne link. Daarnaast heeft hij een mediarubriek in The Guardian. Jarvis doceert journalistiek in New York en was oprichter van het succesvolle tijdschrift Entertainment Weekly.

Delen:

Reviews

Er zijn nog geen reviews.

Schrijf als eerste een review over 'Jeff Jarvis – Wzgd? Wat zou Google doen?':

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *