Dan Heath & Chip Heath – De plakfactor

Waarom sommige ideeën aanslaan en andere niet

Druk: 1 (september 2011)
Uitgave: Hardcover
Taal: Nederlands
Afmetingen: 17 x 121 x 85 mm
Pagina's: 762 stuks
Gewicht: 113 gram
Uitgever: Uitgeverij Dwarsligger
ISBN: 9789049801175

Bestel als andere uitgave »

Beschrijving

Waarom blijven sommige ideeën als vanzelf hangen en gaan andere razendsnel ter ziele? Hoe verbeter je de kansen tot succes van waardevolle ideeën? En wat is de kracht van reclameslogans als ‘Douwe Egberts koffie, lekkere koffie’ of ‘Heerlijk, Helder, Heineken’?

In De plakfactor geven Chip en Dan Heath de zes kenmerken van ideeën ‘met kleefkracht’ en leggen ze uit hoe je hun ‘plakfactor’ kunt versterken. Enkele trefwoorden die hierbij een rol spelen:

Eenvoud – Onverwacht – Concreet – Context – Emotie – Verhalend

Het boek bevat veel voorbeelden van hoe het wel én niet moet, en is bedoeld voor zowel marketeers en reclamemensen als iedereen die zijn ideeën overtuigend en ‘sticky’ over het voetlicht wil leren brengen.

Aanvullende info

  • Dwarsligger #126
  • Oorspronkelijke titel: Made to stick / Why some ideas survive and others die
  • Vertaling: Tijmen Roozeboom

Recensies uit de media

  • Elsevier: ‘Een goed leesbaar en vrolijk boek.’
  • Managementboek.nl: ‘De plakfactor is een boek dat ik iedereen aanbeveel. Van marketeer tot beleidsmedewerker tot ouder. Voor iedereen is het van groot belang dat zijn boodschap beklijft bij de ontvanger en resulteert in gewenst gedrag.’
  • Goodreads.com: ‘Verkopers, adverteerders, marketeers, PR-professionals, zelfs ondernemers die hun werknemers of investeerders beter willen leren aanspreken, zullen veel hebben aan de beschreven technieken.’

Over de auteurs
Dan Heath & Chip Heath zijn twee broers die samen twee boeken hebben geschreven. Chip Heath (Verenigde Staten, 1963) is docent organisatiegedrag aan de Stanford University. Zijn broer Dan Heath (Verenigde Staten, 1973) deed onderzoek aan de Harvard University en is consultant bij Duke Corporate Education. Hij is medeoprichter van Thinkwell, een innovatieve uitgeverij van handboeken in nieuwe media.

Delen:

Reviews

Er zijn nog geen reviews.

Schrijf als eerste een review over 'Dan Heath & Chip Heath – De plakfactor':

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *